Lättläst

Marinen är den del av det svenska militära försvaret som försvarar Sverige på haven. På Marinmuseum kan du se den svenska marinens historia. I 300 år hade marinen sin bas i staden Karlskrona. På Stumholmen i Karlskrona ligger Marinmuseum.

Våra lättlästa sidor

Här kan du läsa om Marinmuseum på lättläst svenska. Texterna är korta och har enkla ord. Du klickar på det som du vill läsa mer om till höger.

Var finns informationen?

När du klickar på en rubrik blir den fetare. Då kan du lättare se var du är.
Om du inte hittar den information som du vill ha kan du ringa oss eller skicka en e-post. Under rubriken Här finns vi hittar du våra adresser och telefonnummer.

Gör texten större

Du kan göra texten på webbplatsen större. Högst upp på din datorskärm klickar du på ordet Visa. Därunder finns ordet Textstorlek. Där kan du välja större text.

Om det inte fungerar kan du istället klicka på Internetalternativ. Klicka sedan på Hjälpmedel och kryssa i rutan för ignorera textstorlek.