Lättläst

Marinen är den del av det svenska militära försvaret
som försvarar Sverige på haven.
På Marinmuseum kan du se
den svenska marinens historia.
I 300 år låg marinen i staden Karlskrona.
På Stumholmen i Karlskrona
ligger Marinmuseum.

 

Våra lättlästa sidor

Här kan du läsa om Marinmuseum på lättläst svenska.
Texterna är korta och har enkla ord.
Du klickar på det som du vill läsa mer om till vänster.

Var finns informationen?
När du klickar på en rubrik
blir den fetare.
Då kan du lättare se var du är.
Om du inte hittar den information
som du vill ha
kan du ringa oss eller skicka en e-post.
Under rubriken Här finns vi
hittar du våra adresser och telefonnummer.

 

Gör texten större

Du kan göra texten på webbplatsen större.
Högst upp på din datorskärm klickar du på ordet Visa.
Därunder finns ordet Textstorlek.
Där kan du välja större text.
Om det inte fungerar
kan du istället klicka på Internetalternativ.
Klicka sedan på Hjälpmedel
och kryssa i rutan för ignorera textstorlek.