Välkommen!

Marinmuseum har öppet men med vissa begränsningar och anpassningar för ett tryggt besök.

Mer information här

Senaste nyheterna i museets pressrum

Det här kan du se på museet

På Marinmuseum kan du se svenska krigsfartyg från 1600-talet ända fram till 1900-talet.

Här finns ubåten Neptun. Det är en komplett ubåt från kalla kriget. Runt ubåten finns en utställning om ubåtars utveckling under 110 år.

Vi har en undervattenstunnel med glasrutor. Från tunneln kan du se ett skepp från 1700-talet som ligger i vattnet utanför tunneln.

Vi visar också flera stora galjonsbilder. Galjonsbilder är stora statyer av trä som satt längst fram på fartyg.

De flesta av våra galjonsbilder är från 1700-talet och är gjorda av bildhuggaren Johan Törnström. 

Vårt museum ligger ute på en pir, en lång brygga ut i vattnet.

Om du går längs med kajen ser du segelfartyget Jarramas och minsveparen Bremön.

I Slup- och barkasskjulet bredvid museet finns en fin utställning.